هفته بزرگداشت حافظ مهرماه 1402

بزرگداشت یاد روز حافظ بیستم مهرماه 1402

هرساله در مهرماه، به یاد شاعر آسمانی شیراز، حافظ اهل راز برنامه های گوناگونی اجرا می شود. امسال نیز مناسبت هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، موسسه مشاعره و خلاقیت حدیث آرزومندی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برنامه های گوناگونی را اجرا کردند.

در روزهای هیجدهم و نوزدهم  مهر ماه در محور بین المللی حافظیه اجراهای صحنه ایی و خیابانی با محوریت حضرت حافظ برگزار گردید که مورد توجه شرکت کنندگان قرا گرفت از جمله این برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هفته بزرگداشت حافظ

۱. گذر غزل: شهروندان شیرازی و گردشگرانی که در محور بین المللی حافظیه حضور داشتند؛  در این برنامه به خوانش غزلیات خواجه اهل راز پرداختند و به قید قرعه به ۵۰ نفر از غزل خوانان کارت هدیه اهدا شد.

۲.  دکتر اسماعیل  آذر محقق و استاد دانشگاه ، بیاناتی درمورد نقش حافظ در زندگی ارائه کردندو به دنبال آن  مشاعره تخصصی حافظ توسط شیرین سخنان موسسه حدیث آرزومندی با حضور ایشان برگزار شد.

۳. جمع خوانی غزل ۳۳۶ دیوان حافظ _ غزل حک شده بر روی سنگ مزار حافظ _ برنامه دیگری بود که اجرا شد.

۴. همچنین گروه های موسیقی رندان مست، عندلیب و چلیپا نیز در این دو شب به هنرنمایی پرداختند که مورد استقبال خوب مخاطبین قرار گرفت.

۵. استند آپ کمدی ادبی از برنامه های جذاب این رویداد بود که توسط رونیکا ملکی نوجوان طناز موسسه حدیث آرزومندی اجرا شد.

هفته بزرگداشت حافظ

آیین رونمایی از «نخستین کتابچه صوتی غزلیات حافظ توسط کودکان و نوجوانان شیرازی» ویژه برنامه این رویداد بود.شایان ذکر است این رونمایی به وسیله ستاد امیر همایون یزدان پور شاعر، ادیب، گوینده و مجری نام آشنای صدا و سیمای استان فارس _ استاد امیر اسماعیل آذر استاد ادبیات فارسی، مجری و کارشناس برنامه های ادبی صدا و سیما، _مهندس روح الله مظفری معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز _ جواد غریب زاده نماینده اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز و بهناز عباسی مدیر عامل موسسه مشاعره و خلاقیت حدیث آرزومندی، ایده پرداز و دبیر طرح حافظان حافظ انجام شد. همچنین داوود شادکام و انیس افضلی کارشناسان ادبی این طرح نیز در این مراسم حضور داشتند.

۶. تقأل به دیوان لسان الغیب، پایان بخش برنامه های بزرگداشت یاد روز حافظ ،در محور بین المللی حافظیه بود.

پیشنهاد مطالعه :

بزرگداشت یاد روز حافظ بیستم مهر 1396

4.7/5 - (58 امتیاز)

‫3 نظر ارسال شده در “هفته بزرگداشت حافظ مهرماه 1402

  1. فرحناز پورفریدون :

    بسیار عالی انشاالله موفقیت های روز افزون برای موسسه ی حدیث ارزومندی وهمه ی ادب اموزان این موسسه

  2. بهرامی :

    بسیار بسیار عالی
    ممنون از تمام زحمات دست اندر کاران علی الخصوص سرکار خانم بهناز عباسی عزیز بابت تمام تلاش‌های شبانه روزیشون.
    خدا قوت
    موید و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *