چیدمان گروه سرود

چیدمان سرود

تشکیل گروه سرود و سرود خوانی در مدارس و مکان های فرهنگی ویژه نوجوانان سابقه ای طولانی دارد. اما آن چه بیشتر گروه سرود را به چشم تماشاچیان می آورد؛ نحوه چیدمان گروه سرود است. انتخاب رنگ لباس ها، نحوه ایستادن اعضای گروه سرود و توجه به بلندی و کوتاهی قد آن ها می تواند ریتمی مناسب ایجاد کند.

شاید در نظر اول نوع ایستادن فقط سلیقه رهبر گروه را نشان دهد، اما آرایش گروه در زیر و بمی و کمی و زیادی صدایی که از خوانندگان به گوش می‌رسد موثر است، بعلاوه آن که گاهی نوع ایستادن، منظوری  برای القای بهتر محتوای سرود در بردارد.

 

تعداد اعضای گروه سرود و چینش گروه

معمولا اعضای گروه سرود حدود 20 نفر هستند که می توانند به با توجه به انداره کوتاهی و بلندی قد اعضا و همچنین توجه به نوع صدای بچه ها به شکل های مختلف چینش شوند. ایستادن دردو یا سه ردیف پشت سرهم، ایستادن به شکل هفت و ایستادن به شکل هشت از رایج ترین چیدمان های گروه های سرود است.

چیدمان ردیفی

در چیدمان ردیفی گروه سرود به سه گروه 7 نفر تقسیم می شود وبا توجه به اندازه بلندی قد اعضا، درسه ردیف پشت به هم می ایستند. اگر گروه تک خوان دارد معمولا نفر اول  یا وسط ردیف جلو به تک خوان تعلق می گیرد. در بعضی اجرا ها، برای پویایی بیشتر گروه و ایجاد تنوع، خوانندگان طبق برنامه مشخصی در صحنه حرکت می کنند و جای معینی ندارند.

چیدمان گروه سرود

چیدمان هفت و هشت

در چیدمان هفت به شرطی که سن و مکان اجازه بدهد؛ اعضا در یک خط ایستاده و نفر اول در انتهای سن قرار می گیردوبقیه به ترتیب در دوطرف او می ایستندبه شکلی که شبیه عدد هفت شوند به این ترتیب دونفر آخر به جلو سن می رسند.چیدمان هشتی هم برعکس است و نفر وسط جلو قرار می گیرد و نفرات آخر به عقب می رونددر صورتی که سن آن قدر بزرگ نباشد که همه به صورت هفت ویا هشت بایستند می تواند افراد را به دوصف تبدیل کرد وبعد چینش را انجام داد.

چیدمان گروه سرود

چیدمان گروه سرود همگانی

در سرود همگانی که گروه سرود بزرگی متشکل از چند کلاس ویا همه دانش آموزان هستند؛ موضوع کاملا متفاوت است. در سرود همگانی دانش آموزان می توانند در سر صف کلاسی خود قرار بگیرند.

چیدمان ابتکاری گروه سرود

در سرود های همگانی می توان از چینش های متفاوتی مانند شکل نقشه ایران و با استفاده ازرنگ لباس ها، شکل پرچم ایران ایجاد کرد و یا به هرشکلی بچه ها را در حیاط مدرسه چینش کرد. معمولا در سرود های همگانی فیلمبرداری از بالا انجام می شود از این جهت نظم اعضای گروه سرود و توجه به رنگ لباس ها می تواند توجه بینندگان را جلب کند.

پیشنهاد مطالعه : اجرای گروه سرود صفیران غزل 

چیدمان ابتکاری گروه سرود

چیدمان ابتکاری گروه سرود همگانی 

چینش گروه سرود

چیدمان ابتکاری گروه سرود همگانی 

چیدمان سرود

چیدمان خطی  گروه سرود براساس بلندی و کوتاهی اعضا

چیدمان گروه سرود

 چیدمان گروه سرود به صورت هفت 

چیدمان گروه سرود

 

چیدمان گروه سرود

چیدمان گروه سرود

چیدمان گروه سرود

چیدمان گروه سرود

پیشنهاد مطالعه : اجرای سرود 60 نفره ویژه بزرگداشت یاد روز حافظ بیستم مهر 1396

3.1/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *