دانلود کتاب فرزند سیمرغ از قصه های شاهنامه برای کودکان و نوجوانان

دانلود کتاب فرزند سیمرغ از قصه های شاهنامه برای کودکان و نوجوانان

کتاب فرزند سیمرغ از قصه های شاهنامه

فریدون چون به میان سالی می رسد تصمیم می گیرد برای پسرانش زن بگیرد سپس کشور را بین سه پسرش سلم وتور و ایرج تقسیم می کند. روم و خاور را به سلم می دهد. توران و چین را به تور واگذارمی کند و در نهایت ایران و دشت سواران و نیزه وران را به ایرج می دهد. دو برادر که از این تصمیم راضی نیستند. ایرج را به نزد خود می خوانند و او را از بین می برند.

فریدون آزرده دل از مرگ فرزندش خبردار می شود که از همسر ایرج دختری متولد شده است. بعدها این دختر با پشنگ ازدواج کرد و پسری از او متولد شد که بسیار شبیه ایرج بود نام پسر را منوچهر گذاشتند و او پادشاه بعدی ایران شد. زمانی که منوچهر به تخت نشست همه پهلوانان را به دربار خواند. منوچهر برای خونخواهی ایرج به سوی سلم و تور حرکت کرد و جنگی بزرگ بین آن ها درگرفت.

در این جنگ سلم کشته شود و منوچهر پیروز به نزد فریدون برگشت. فریدون که بسیار پیر شده بود منوچهر را به دست پهلوان بزرگ سام سپرد. از این جا داستان سام آغاز می شود که فرزندی که سالها منتظر تولدش بود اما بعد از تولد از دیدنش وجشت کرد.

دانلود کتاب فرزند سیمرغ از قصه های شاهنامه برای کودکان و نوجوانان

اگر می خواهید بدانید چرا سام پهلوان نوزادش را نخواست و چرا سیمرغ این نوزاد را مواظبت کرد تا به جوانی رسید کتاب فرزند سیمرغ از قصه های شاهنامه برای کودکان و نوحوانان را دانلود کنید و بخوانید

قصه_های_شاهنامه_جلد_دوم_

 

دانلودکتاب ابوسعید و بقال فضول

امتیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *